Derived from
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18508 MANAGEMENT DELL'INFORMAZIONE GEOGRAFICA E STORYMAP in Digital Information LM-91 CARBONE Luisa
(syllabus)
After a brief review of what is the information value in the economic globalization process, taking into account the theme of the Geographic Information and the latest theories on smart and green economy. We will deepen the potentials of the Geographic Information Systems with a special focus on the relationship between population and inhabited territories in order to allow the knowledge of organizing the urban, rural and mountain touristic space.
(reference books)
L. Carbone, L' informazione geografica. Linguaggi e rappresentazioni nell'epoca del knowledge graph, Sette Città, Viterbo, 2019 M. Lazzeroni, M. Morazzoni, M. Paradiso (a cura di), Nuove geografie dell’innovazione e dell’informazione. Dinamiche, trasformazioni, rappresentazioni in Geotema n 59 (numero di rivista scaricabile a link https://www.ageiweb.it/geotema/geotema59/) A. Ciaschi (a cura di), La montagna dopo gli eventi estremi. Declino o nuovi percorsi di sviluppo? Sette Città, Viterbo, 2019 L.Carbone, La cartografia ai tempi del prosumer (producer + consumer) https://www.openstarts.units.it/handle/10077/21820
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