17435 DIGITAL CULTURE AND SOCIAL MEDIA in Communication, technologies and digital cultures L-20 Zizza Michele
(syllabus)
The course includes a first part (20 hours) dedicated to the introduction of the theories of communication and sociology and their declination in the contemporary context. A second part of the course (20 hours) will be dedicated to the application of these theories in the digital scenario and to the analysis of means (strategies and platforms) and audiences. A third part of the course (8 hours) will focus on a practical activity that will see students practice in the creation of digital formats with different languages: political, institutional, corporate.
(reference books)
For those who attend the course in person
Platform Society. Valori pubblici e società connessa. Edizione Italiana a cura di G.B. Artieri e A. Marinelli (Guerini Scientifica). Introduzione alla comunicazione strategica applicata agli studi sulla geopolitica. Di Michele Zizza (@Aracne Edizioni). La cittadinanza online. Di Luigi Ceccarini (Il Mulino). Il valore del silenzio. Sconfinamenti tra pedagogia e comunicazione. Giovanni Fiorentino (Meltemi Editore)
For those who do not attend the course in person
Platform Society. Valori pubblici e società connessa. Edizione Italiana a cura di G.B. Artieri e A. Marinelli (Guerini Scientifica). Introduzione alla comunicazione strategica applicata agli studi sulla geopolitica. Di Michele Zizza (@Aracne Edizioni). La cittadinanza online. Di Luigi Ceccarini (Il Mulino). Il valore del silenzio. Sconfinamenti tra pedagogia e comunicazione. Giovanni Fiorentino (Meltemi Editore)
|