Degree Course: Digital Information A.Y. 2019/2020 

Expected learning outcomes    Syllabus   

FIRST YEAR
First semester
Course Credits Scientific Disciplinary Sector Code Contact Hours Exercise Hours Laboratory Hours Personal Study Hours Type of Activity Language
18505 - IMMAGINE BRAND CONSUMI E PUBBLICITA' SPS/08  48  Core compulsory activities  ITA
Optional Group: UNA MATERIA A SCELTA TRA MANAGEMENT DELL'INF GEOGRAFICA E SRORYMAP, APPRENDIM IN RETE E GESTIONE DELLA CONOSCENZA - (show) Info              
118763 - SCRITTURA STORYTELLING E PRODUZIONE MULTIMEDIALE (objectives) L-ART/06  48  Core compulsory activities  ITA
13307 - ULTERIORI CONOSCENZE LINGUISTICHE (objectives)   30  Other activities  ITA
Second semester
Course Credits Scientific Disciplinary Sector Code Contact Hours Exercise Hours Laboratory Hours Personal Study Hours Type of Activity Language
18507 - WEB MULTIMEDIALITA' E VISUALIZZAZIONE INTERATTIVA DEI DATI (objectives) ING-INF/05  48  Core compulsory activities  ITA
18506 - INTERAZIONE ED USABILITA' DEI SISTEMI DIGITALI (objectives) INF/01  48  Core compulsory activities  ITA
Optional Group: UNA MATERIA A SCELTA TRA DIRITTO DELL'INF DIGITALE, WEB SOCIAL MEDIA PER LA POLITICA - (show) Info              
Optional Group: UNA MATERIA A SCELTA TRA MANAGEMENT DELL'INF GEOGRAFICA E SRORYMAP, APPRENDIM IN RETE E GESTIONE DELLA CONOSCENZA - (show) Info              
SECOND YEAR
First semester
Course Credits Scientific Disciplinary Sector Code Contact Hours Exercise Hours Laboratory Hours Personal Study Hours Type of Activity Language
18515 - ANALISI E GESTIONE DEI BIG DATA PER L'INFORMAZIONE INF/01  48  Core compulsory activities  ITA
18516 - SOCIAL JOURNALISM E DIGITAL MEDIA MANAGEMENT M-STO/08  48  Related or supplementary learning activities  ITA
18520 - UNA MATERIA A SCELTA LIBERA DELLO STUDENTE   48  Elective activities  ITA
Optional Group: UNA MATERIA A SCELTA TRA MUEOLOGIA ED ESPOSIZIONI DIGITALI, TECNOL DIGITALI PER L'AMBIENTE ARCHEOL NARRAZ DIGITALE - (show) Info              
Optional Group: UNA MATERIA A SCELTA TRA MARKETING E BIG DATA ANALYTICS, ORGANINZZ AZIENDALE DIGITALE - (show) Info              
Second semester
Course Credits Scientific Disciplinary Sector Code Contact Hours Exercise Hours Laboratory Hours Personal Study Hours Type of Activity Language
18521 - Prova Finale 20    Final examination and foreign language test  ITA
Optional Group: ULTERIORI ATTIVITA' FORMATIVE - (show) Info              
Optional Group: UNA MATERIA A SCELTA TRA MARKETING E BIG DATA ANALYTICS, ORGANINZZ AZIENDALE DIGITALE - (show) Info              
TOTAL 120