Degree Course: Digital Information A.Y. 2020/2021 

Expected learning outcomes    Syllabus   

FIRST YEAR
First semester
Course Credits Scientific Disciplinary Sector Code Contact Hours Exercise Hours Laboratory Hours Personal Study Hours Type of Activity Language
18505 - IMMAGINE BRAND CONSUMI E PUBBLICITA' SPS/08  48  Core compulsory activities  ITA
Optional Group: UNA MATERIA A SCELTA TRA MANAGEMENT DELL'INF GEOGRAFICA E STORYMAP, APPRENDIM IN RETE E GESTIONE DELLA CONOSCENZA - (show) Info              
118763 - SCRITTURA STORYTELLING E PRODUZIONE MULTIMEDIALE (objectives) L-ART/06  48  Core compulsory activities  ITA
13307 - ULTERIORI CONOSCENZE LINGUISTICHE   30  Other activities  ITA
Optional Group: ULTERIORI ATTIVITA' FORMATIVE - (show) Info              
Second semester
Course Credits Scientific Disciplinary Sector Code Contact Hours Exercise Hours Laboratory Hours Personal Study Hours Type of Activity Language
18507 - WEB MULTIMEDIALITA' E VISUALIZZAZIONE INTERATTIVA DEI DATI (objectives) ING-INF/05  48  Core compulsory activities  ITA
18506 - INTERAZIONE ED USABILITA' DEI SISTEMI DIGITALI (objectives) INF/01  48  Core compulsory activities  ITA
Optional Group: UNA MATERIA A SCELTA TRA DIRITTO DELL'INF DIGITALE, WEB SOCIAL MEDIA PER LA POLITICA - (show) Info              
SECOND YEAR
First semester
Course Credits Scientific Disciplinary Sector Code Contact Hours Exercise Hours Laboratory Hours Personal Study Hours Type of Activity Language
18515 - ANALISI E GESTIONE DEI BIG DATA PER L'INFORMAZIONE INF/01  48  Core compulsory activities  ITA
18516 - SOCIAL JOURNALISM E DIGITAL MEDIA MANAGEMENT M-STO/08  48  Related or supplementary learning activities  ITA
Optional Group: UNA MATERIA A SCELTA TRA MUEOLOGIA ED ESPOSIZIONI DIGITALI, TECNOL DIGITALI PER L'AMBIENTE - (show) Info              
18520 - UNA MATERIA A SCELTA LIBERA DELLO STUDENTE   48  Elective activities  ITA
Second semester
Course Credits Scientific Disciplinary Sector Code Contact Hours Exercise Hours Laboratory Hours Personal Study Hours Type of Activity Language
Optional Group: UNA MATERIA A SCELTA TRA MARKETING E BIG DATA ANALYTICS, ORGANINZZ AZIENDALE DIGITALE - (show) Info              
18521 - Prova Finale 20    Final examination and foreign language test  ITA
Optional Group: UNA MATERIA A SCELTA TRA MUEOLOGIA ED ESPOSIZIONI DIGITALI, TECNOL DIGITALI PER L'AMBIENTE - (show) Info              
TOTAL 120