Teacher
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MORONI Chiara
(syllabus)
Social journalism is that form of journalism that bases its own story of reality on the active participation of citizens thanks to the communication possibilities offered by digital media and the collaboration of traditional newspapers with new “bottom-up” narratives. After dealing with the basic journalistic mechanisms, the different digital platforms of social journalism and content management, students will have to produce original content based on the teacher’s instructions.
(reference books)
Obbligatori
1- Sgarzi B. Social Media Journalism. Strategie e strumenti per creatori di contenuti e news, Apogeo, 2016 (ISBN: 9788850333868) 2- Mazzocco D. Giornalismo online. Crossmedialità, blogging e social network: i nuovi strumenti dell'informazione digitale, Centro Doc. Giornalistica, 2018 (ISBN: 978-8866580744)
Uno a scelta tra i seguenti:
1- Lorusso A.M., Postverità, Laterza, 2018, (ISBN: 978-8858131909) 2- Picchi A. Giornalismo digitale: Dalla perdita d'identità del giornalismo multimediale alla post-verità, Independently published, 2020 (ISBN: 979-8555886262) 3- Bolzetta F., Romeo A., Rivoltella P.C., Il giornalismo tra televisione e web, Franco Angeli, 2019 (ISBN: 978-8891787699) 4- Fabris A. Etica della comunicazione, Carocci Editore, 2014 (ISBN: 978-8843069408)
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