Derived from
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17435 CULTURE DIGITALI E SOCIAL MEDIA in Communication, technologies and digital cultures L-20 0 Zizza Michele
(syllabus)
The course includes a first part (20 hours) dedicated to the introduction of the theories of communication and sociology and their declination in the contemporary context. A second part of the course (20 hours) will be dedicated to the application of these theories in the digital scenario and to the analysis of means (strategies and platforms) and audiences. A third part of the course (8 hours) will focus on a practical activity that will see students practice in the creation of digital formats with different languages: political, institutional, corporate.
(reference books)
For those who attend the course in person
Mobile journalism. Come progettare, girare, montare e distribuire video professionali con il telefonino e... poco altro. N. Piro. Centro di Documentazione Giornalistica. 2018.
Platform Society, valori pubblici e società connesse. Ed. Italiana. A cura di G. Boccia Artieri e A. Marinelli. Guerini Scientifica. 2019.
For those who do not attend the course in person
La cittadinanza online. L. Ceccarini. Il Mulino. 2015.
Mobile journalism. Come progettare, girare, montare e distribuire video professionali con il telefonino e... poco altro. N. Piro. Centro di Documentazione Giornalistica. 2018.
PA Social: Viaggio nell'Italia della nuova comunicazione tra lavoro, servizi e innovazione. F. Di Costanzo. Franco Angeli. 2015
Platform Society, valori pubblici e società connesse. Ed. Italiana. A cura di G. Boccia Artieri e A. Marinelli. Guerini Scientifica. 2019.
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